Unrrravelling the secrets of the universe one layer at a time

Hei.

Jeg har et nytt argument på lager. Jeg mener ikke at du skal adoptere det inn i listen over favorittargumenter – jeg mener at du skal erstatte alle argumenter og resonnementer med

Bare se på meg
*gestikulerer opp og ned langs kroppen sin*

har du sluttet med kaffe? Begynt med spinning? Lært deg å hekle? Fortell andre at de og må gjøre det! Fordiiii

bare se på meg.

Man blir totalt utslitt av maskinlæring,

bare se på meg.

Men ja, det har altså skjedd maskinlæring på Reading University i England. Hvordan skal jeg forklare dette…

read reading, write reading. 

speak: rid redding, rait riding. 

og nå er jeg hjemme igjen, klar for å fordøye inntrykk med lyshastighet, for ellers rekker jeg ikke alt.

En ting jeg har lært (som ikke maskinene kan lære) er at man blir mer sliten av 12 timer

enn like mange timer

og at en pause med

ikke funker like bra som en pause med

.

Men ja.  Her om dagen venta jeg på en Skype call, og jeg er redd jeg er i mindretall med min meget standhaftige holdning at

Pünktlichkeit ist die Höfligkeit der Könige

for ja. jeg ventet

men uansett, jeg fikk tid til å lage en tabell over uka på Island vs uka i England – disse to øyene som ikke engang befinner seg så langt fra hverandre, men dog ga VILT forskjellige opplevelser. La oss starte.

Island England Poeng til
Tomhet I
Skyr Frityr I
Hilux Tog I
Telt Maskinlæring E
Få mennesker Mange mennesker I
Glade mennesker som helst vil være i fred Folk som kjefter på hverandre i gata I
Grusveier Asfalt overalt I
Gjør hva du vil, bare ikke kjør av veien Skilt med forbud og varsel om bøtelegging overalt I

Meget subjektivt her altså, men jeg tør minne om at dette er min blogg.

En utvidet analyse tar med i betraktningen at maskinlæring ikke var en iboende egenskap ved England, men ved skolen som fant sted i Reading akkurat i år. I fjor fant den for eksempel sted i Lund i Sverige, og kunne følgelig sikkert ha funnet sted på Island.

Stryker poenget til England og ønsker dem lykke til utenfor EU.

Duuuuu

Kan vi flytte til Island?

Ponnien sier ja.

Raven sier ja.

Og jeg har lært

så basert på det kan jeg si how to optimize any situation: Move farther away from people, the consequences of climate change and political turmoil. Jeg tuller altså ikke.

Nydelig album jeg gjerne vil anbefale:

Årsak har forresten noe med naturvitenskap og egenskaper å gjøre, mens grunn er etisk eller juridisk forankret. Skubaresidet.

Jeg er opptatt med git, okei?

2 thoughts on “Unrrravelling the secrets of the universe one layer at a time

Leave a Reply

