Fysiologi og PUPPER

Jess. Mye har skjedd, og mye skal ennå skje. Jeg bør skynde meg å få ut alle tingene jeg har på hjartet før denne konferansen er over.

Først var det vel… Bergen-Voss, ja. Et sykkelritt på 160 km ellernoe, som folk sikkert har mange nyanserte forhold til – mer om det helt neders. Først må vi nemlig ta

Takketalen

Tusen takk så klart til alle som har likt og vært sjokkert og imponert, men aller mest tusen takk til Magnus! Uten ham hadde dette kanskje bare passert som et bilde av to stykker som har syklet Bergen-Voss. Men akk! det er jo så mye mer, og kun det trente øyet ser – det er et bilde av pupper. Pupper med stive brystvorter, og dét, mine damer og herremenn, kan man ikke la gå upåaktet hen!

Så takk ❤

Jeg hadde bare møtt ham en gang eller to på noe isklatrelol på Gol, og kunne da ikke forestille meg at han skulle komme meg så til de grader til unnsetning. Jeg måtte rett og slett google ham for å finne ut mer, og jeg er rørt over at en fysioterapeut – en ekspert på kroppen! – ser på min kropp og ser alt dette. Alle detaljene, så å si. Fan. Tas. Tisk. Mer av dette!

(det har ingen hensikt å lete etter kommentaren på facebook. Etter at en drøss av vennene mine likte kommentaren, upvota den og la igjen morsomme kommentarer om peniskonturer i sykkelshorts, forsvant kommentaren på mystisk vis 😦 Veldig trist. Uansett, bildet består. På Facebook. Her har vi et annet bilde

Inga – for anledningen feminist og fjaseførrbanna.

og når venninnene mine kjøper badedrakter til døtrene sine, så er det med ekstra padding, for INGENTING skal synes – i alle fall ikke bryst-ting og -konturer. Jeg har “vokst opp” i akademia, IT- og oljebransjen, så jeg har kanskje litt tykkere hud enn andre (yngre) jenter, men tykk hud skal ikke være nødvendig for å ha det krute bra i livet, med kroppen, puppene, rompa, og brystvortene sine. Peace 0ut.)

Ok, ja. Mindre behagelige ting som det kommer til å bli mer av – om jeg vil det eller ei, faktisk ei – er

PLASKEPLASKEPLASKEPLASK

du lurer ikke meg, men jeg lurer deg.

og TRIPPETRIPPETRIPPETRIPP

men jeg slipper heldigvis å gjøre det alene, og

nå må du lese saktere.

turene blir lange

og pengepungene blir trange

men vi kjører på, og vi

springer. selv om vi ikke må, og vi

ikke vinner. Vi

løfte beinan, og kun æ blir sliten og

snuble på steinan, men det går bra

det er jo lett dette vi vil ha.

Ikke sant, rømmegrøt,

veien til toppen er bløt,

det var ikke en metafor,

jeg elsker grøt og jeg tror

jeg tror ekte kjærlighet oppstår imens ingen ser på

og plutselig er den der. Litt som kvantefysikk

det som rimer nå, er mystikk,

men det nekter jeg å si, for jeg vet

alt alt kan forklares hvis man

stiller de rette spørsmålene og –

bevares! klokka går og han

venter ikke.

 

angrer du på at du leste saktere nå? Mwahahaha.

A Bayesian is one who, vaguely expecting a horse, and catching
a glimpse of a donkey, strongly believes he has seen a mule

Bergen-Voss, ja:

Noen er der for vaflene og utsikten, andre for å dulte noen i siden og perse som faen, noen som har trent i dager, måneder og ÅR for helsikke, noen som melder seg på uka i forveien og håper at de finner noen å sykle bak. Jeg personlig tror kanskje at sistnevnte bør, ja, drite i det. For. Slike mennesker – herfra omtalt som “jeg” – skjønner ikke alvoret. De begriper ikke at en sykkeltur fra Bergen til Voss, med tidtaking, er veldig, veldig seriøse greier og faktisk litt viktig at man gjennomfører optimalt, og med optimalt sikter jeg altså til hastighet, ikke vaffelkos. Man må knuse noen egg for å lage omelett, og man må kjefte på noen folk for å, ja, jeg vet ikke, men man må det altså.

Leave a Reply

