Favorittbrems: Frontkollisjon.

Hvordan vet man at man har hatt for høyt tempo?

Man ligger i grillen til en annen bil.

Nå snakkes det altså i overført betydning her, og jeg sier ikke engang at jeg har eller har hatt for høyt tempo, for jeg deler som vanlig bare av min ubegrensede livsvisdom og innsikt.

Men ja, jeg har vært i Nepal og jeg har kommet tilbake. Innleggets eneste alvorlige setning kommer her:

Dette er den hardeste turen jeg har vært på.

Kroppen min ville ikke ha næring på over 4300 moh, og det er jo en ærlig sak, men vi tilbrakte ca 2 uker på over 4000 moh, så det var lenge å gå rundt på underskudd.

Fordelen er at jeg er nede ca 8 kg og opp ca like mye i oksygenopptak, så da blir jo motbakkesykling og sånt uhorvelig mye lettere.

Men ja, Nepal.

Ting funker sånn halvveis. Noen ganger går flyene

noen ganger går bushflyene

Man får stort sett alltid tak i mat

eller så må man fikse sin egen.

Man kan gå nesten der man vil,

så lenge man har permits i orden, og ikke sniker seg inn på the locals

Men ingen passer på at man bruker solkremen sin.

og guiden vår ble snøblind som faen.

Jeg lå i teltet og lovte meg selv at jeg skal nøye. meg. med. tur. over. vidden. og. Hardangervidda. ei. stund. fremover. for. satan.

men det gjorde jeg i fjor på Grønland også, så vi begynner vel å skjønne at jeg er en uærlig sjitsekk som bare tenker på meg selv og alle turene man kan dra på. Tar ikke hensyn til Inga of the Past engang.

Stakkars Inga of the Future, altså.

Næira. Sommerens planer eier, intet mindre. More tales to be told coming up.

Nå melder Bærgen om vår og sommer i én og samme værmelding og livet er bare så utrolig nydelig fantastisk deilig, for det er sol på Vidden, softis på Fløyen, prosjekter på universitetet, møbler i kåken min og og og – nå holdt jeg på å forsnakke meg.

du vet sånne snurrebasser som tipper hvis de ikke snurrer fort nok? Sånn føler jeg meg.

WIIIIIIIIIIIiiiiiiiiii

jeg fløy hjem over denne jøkulen, jeg. er det rart jeg er lykkelig

og P3 skjønner meg. 

Leave a Reply

