Neppe, Nepal.

jeg må finne ut hva jeg er flinkest til, og så må jeg investere i det for å bli den beste versjonen av meg selv

når jeg driver med noe som ikke fører frem må jeg slutte å kaste bort tiden min på det, og heller fokusere på noe meningsfylt

livet er en lang reise der jeg finner meg selv.

Feil.

Helt feil.

Bare skynd deg å gjøre masse greier på måfå, for da finner du ut ting du ikke visste at du ikke visste om.

Ingen av oss er, kan, liker (…) bare én ting.

Hva er en partikkel

Si du har to partikler med samme masse, samme elektrisk ladning men ulik svak ladning – er det da én eller to partikler?

Folk: To. 

For eksempel høyre- og venstrehendte elektroner har ulik svak ladning

Folk: Forresten. Én.

I følge elektromagnetisme, sterk kjernekraft og gravitasjon finnes det kun ett elektron. I følge svake kjernekrefter og supersymmetri finnes det to.

Gøy, vel? 😀

Hva er planen i Nepal

Herregud, jeg aner ikke asså.

Jeg lover. Jeg aner ikke.

Eller jojo; én guide, én bærer, Ingvill og jeg. Ingvill har jeg møtt to ganger. Guiden heter Babu. Aner ikke hvor bæreren kommer fra, hvor mye han skal ha betalt, eller engang hvor mye han føkkings spiser, og jeg må fikse mat

ok, konge. det er alt jeg kan si.

RealTurmat er jo ikke LITTH interessert i å prate med oss engang, og fire pers, to måltider for dag på 4-5000 meter betyr fort noen par porsjoner, altså.

“I Nepal spiser de poteter”

Jamen faen da, bær med deg 20 kg pottis på ryggen hvis du har så lyst.

“og linser”

same goes here.

 

Hva

har

jeg

begitt

meg

ut

Jeg husker i fjor, noen uker før Grønland, at jeg skrev noe som

men har jeg lært? Nei. Nei, jeg har ikke lært.

Uansett, when in doubt, do research, make lists. Jeg har funnet ut at man får visum upon arrival, og så har jeg skrevet liste for ting jeg må skaffe asap zulu honolulu (så snart som mulig, lokal tid honolulu, som er den første tidssonen)

  • Mat til Nepal
  • Medisiner mot sånn mageparasitt som man kan dø av
  • Vaksiner
  • Faen meg ganske mye sjokolade

og hvis ikke dét er ei bra liste, så vet ikke jeg.

Finn én feil

dette er bare så sykt favorittproblemet mitt for tiden, for bremseskiver kan skiftes, sant. Man kan gjøre rett og feil, og konsekvensene følger direkte og umiddelbart av ting man har gjort.

og det går an å forstå bremseskiver.

jeg trodde at jeg lurte på hvordan ikke-perturbative beregninger fungerer

men så slo det meg at alt jeg gjør minus perturbasjonsteori, er ikke-perturbativt.

og jeg gjør jo ca aldri pertubasjonsteori. er jo bare såvidt jeg har skjønt hva det er.

Leave a Reply

