Sorriii, siste lille tanken i 2016, for jeg er lykkelig på sjokkis og Braastad

skaaaa bare navlebeskue litt.

20161221_193621

Livet er vanskelig, og vi får jo ingen retningslinjer, så alt man kan gjøre er vel å følge nesa dit det lukter lykke. (og så kan vi dævve hvis vi ender opp med å gjøre fundamentale feil med uopprettelige konsekvenser)

Jeg skjønner virkelig ingenting, men folk rundt i samfunnet vet visst hva de vil, og de vil alle mer eller mindre det samme. Sjukt convenient.

Man er vellykket (TM) hvis man

  1. tar utdanning
  2. får seg jobb og beholder den lenge
  3. forlover seg
  4. bygger hus
  5. får kids

ehhhhh heehee. heh, heh.

HELT alvorlig nå – hadde vi fulgt dette mønsteret hvis det ikke var det vanligste å gjøre?

Si ingen bygde hus, fant ut hva de vil bli én gang for alle og formerte seg – hadde noen av oss da kommet på å leve sånn?

æ bare spør asså, gjør som du vil, jeg bare stusser på at vi har en sånn ‘one size fits all’ – modell for meningenmedlivet, MEN

jeg skjønner jo at det er det desidert mest samfunnsøkonomiske.

img_20161230_180453_484 img_20161230_180325_580 img_20161228_142458_579

jeg vil bare få legge til at jeg sitter på ei hytte på Golsfjellet og gjør fysikk og i morgen skal jeg klatre is, og jeg elsker teknologi og fjell og livet.

photo-22-12-2016-10-05-45

2 thoughts on “Sorriii, siste lille tanken i 2016, for jeg er lykkelig på sjokkis og Braastad

  1. Haha. Eg er berre komt feil ser eg…for eg har denne rekkefølge.
    Få kidsa.
    Flytt mykje.
    Bli gift
    Forsøker å studere
    Flytte igjen
    …kanskje begynne forfra igjen..haha
    Go klem og yes neste år er eg med på nytt år på hardangervidda!!!

Leave a Reply

