boredom is the devil’s playground

“Before we try to explain something, we should be sure it actually happened.”–Ray Hyman

img_20161121_142753

Nå er det slutt på opera, kaviar og selskapspiger.

20161119_130911

Jeg er raus, Ich wil raus! Foten min er krank, enhver god alpinist har en skavank!

20161120_101145

Andre fantastiske ting som har skjedd, i stigende rekkefølge

  • Det var glatt og kaldt på første advent, men jeg tryna ikke en eneste gang på 60 km og fikk dessuten BOLLE (og jammen var det på tide at det ble andre buller her)
  • I år som i fjor lo jeg så mye på julebordet at jeg kjente det i magen dagen derpå, og æra for det har så klart
    Gjert sin sparkesykkel
    Willy
    Den nüdelige (utvidede) mastergjengen
  • PYTHIA HAR ÅPENBART SEG OG JEG FÅR DET FAENMEG TIL. Man må bare leite etter partiklene sine, og vite hvilke spørsmål man skal stille.

Uansett, blir man sleten i hodet etter mye koding kan man sjå seg om etter litt guilty pleasures på internett, lese noe hjernedødt, so to speak, og kanskje prøver man seg på en av landets mest leste blogger, og så leser man første linje og tenker

screenshot-from-2016-11-29-105715

*hikst* jeg blir helt medtatt av et så rikt språk – en slik evne til poesi! – for

Klokken er 03:23. Det er åpenbart mørkt ute, og jeg kan se hvordan enhver nabo på andre siden av gaten har slukket lysene

enhver nabo er åpenbart ikke den eneste som har slukket lysene, foråsidetsånn.

20161119_161932

Såh, jeg tåler ikke guilty pleasures likevel, eller jeg får i alle fall ikke pleasure av dem så da

venter jeg på at det skal bli

helg sånn at

vi kan stå på ski

i Hemsedal att,

og vi kan få sånn gli

når vi tar isen fatt

og det kommer til å gi

meg alt jeg skulle hatt

med meg i tankene for å forbli

som jeg alltid er; bergtatt

for fjellet og isen må bare innfri

for at jeg ikke skal bli, av mitt håp forlatt,

stå meg bi

i denne andakt

her er is,

her er pjatt,

du er vis,

jeg er matt.

bilde-20-11-2016-10-20-04

One thought on “boredom is the devil’s playground

Leave a Reply

