El dinero se recupera, el tiempo no.

… sier jeg til meg selv fordi jeg forstår det det passer veldig bra til situasjonen min just nu.

img_20161112_152013

Det er ikke meg, men jeg har også passelig gode utsikter

Det er mye som skjer i verden, vi begynner vel å komme oss etter sjokket som kun hans Lysglimt kunne elske. Vi innser kanskje at en kapitalistisk “klimaskeptiker” (hva enn det skal bety) som ikke har noe imot klasseskiller som leder for verdens kapitalisthovedstad vil bety økonomisk vekst i overskuelig fremtid (hurra på dette punktet altså), muligens på bekostning av mindre priviligerte mennesker, samt den delen av jordkloden og økosystemet som vår ekistens er avhengig av (buhu på dette punktet).

MEN

screenshot-from-2016-11-16-150258

hvis vi skal være brutalt ærlige nå – brutalt og nådeløst ærlige – hvis vi ikke klarer å rydde opp i dette, redde oss selv og alt det der, er vi da verdt å redde?

Det er gøy at vi tenker på denne kloden som optimal for oss, og anser vår oppførsel som “riktig” gitt at den (på kort sikt) fører med seg behagelige resultater

img_20161115_120931

“mennesker er ikke skapt for å <insert det du er imot her>”

Newsflash: Mennesker er ikke skapt for en drit. Vi har utviklet oss. På jorda. og sammenliknet med universets alder har det gått hysterisk raskt, og vi har ikke eksistert i mer enn et kosmisk nanosekund.

Tenk deg en kognitiv sølepytt, som en morgen våkner til bevissthet. Han tenker

Dette hullet passer meg perfekt! Det må være skapt for meg, og alt jeg foretar meg her er det riktige å gjøre

og så endrer omstendighetene seg – kanskje blir det varmere i været ellerno – og sølepytten fordamper ut av hullet sitt og opphører å eksistere, for dét er det som skjer med alle som soser rundt med “skapt for ditten, skapt for datten”-tankegang.

og det er helt greit, så lenge vi har tid til å reise og klatre is

img_0262

ingen overhengende fare her – skjønne ikke ka du snakke om

3 thoughts on “El dinero se recupera, el tiempo no.

  1. Ikke skapt, men utviklet oss til en hel masse dritt, gitt:) Slengte på et lite fredagsrim der. God helg, og husk at det er på isen det er glatt.

    • … sa han da han datt.

      Så jeg tok øksa fatt,
      og klatra så isen spratt
      for jeg er helt stålsatt
      og fossen er stupbratt.

      Nå kan du sitte der helt matt,
      og spørre hva slags pjatt
      som satte i gang denne rimdebatt.
      Da svarer jeg – iført min papphatt –
      at jeg er åndsforlatt.

      God helg!

Leave a Reply

