læring.

Inga: det finnes noen tutorials med ferdige metoder, stort sett mye numpy, men jeg vil helst helt ned til kjernen.

Anders: …Og *der* har vi grunnen til at du endte opp som partikkelfysiker.

img_20161102_163110

sjekk så fin høst da. Dagens lek: Gulvet er lava!

Kanskje det er min velsignelse/forbannelse, men jeg synes jo at det er meningen med livet å finne ut hvordan ting fungerer – på et abstrakt plan uten friksjon og luftmotstand, forstås.

I boka som jeg leser nå står det

Machine learning is interesting because developing our understanding of machine learning entails developing our understanding of the principles that underlie intelligence

Tenk da.

20151121_154559

Kunstig intelligens handler ikke bare om å skape ting som “oppfører seg smart”. Det handler om å skape intelligens. Ikke å observere læringsprosesser, men å skape dem.

Jeg lurer på om jeg føler det samme for dette som andre folk føler for å formere seg.

Intelligens og logikk later til å være iboende egenskaper i universet, og vi bare oppdager dem.

HVORFOR LURER IKKE ALLE I HELE VERDEN PÅ DETTE?

screenshot-from-2016-11-02-175311

hvorfor avskyr noen intelligens?

… hvorfor leser jeg blogger?

hvorfor. blogger jeg.

Leave a Reply

