avsindige mengder innsikt fra Corfu

20160901_194854

long story meget short

Fysikkonferanse på Corfu, varighet 2 uker, stappfult program hver dag, men man rekker da å svømme før frokost og/eller løpe i lunsjen.

Dyp innsikt:

Nordmenn (og med det mener jeg “meg akkurat nå”) er særs kresne når det gjelder hvor mye bråk som er akseptabelt og hvor lang tid det er meningsfylt å tilbringe i umiddelbar nærhet til andre.

20160904_082707

Ok, la meg ta et konkret eksempel: Det er lyd og bråk her hele tiden. Om dagen snakkes og ropes det, om kvelden spilles det musikk og hoies, om natta er det alltid noen som kjører bil/MC, og tror du faen ikke konferansen er i umiddelbar nærhet til flyplassen, hvor fly lander og tar av hele tiden.

JODA, DET ER VELDIG TriVELIG at folk er kontaktsøkende og åpne, at mennene åpner dører (dette gjelder bare for jenter), trekker ut stoler og reiser seg opp når man kommer inn døra (still, jenter.), men gjeee mæ to små timer med stillhet i døgnet. Pls.

Shallow innsikt:

Nordmenn (og med det mener jeg fremdeles “meg akkurat nå”) er ikke så veldig nøye på å være nydusja, sminka og fresh hvis det går utover mengden mulige aktiviteter.

Igjen, konkret eksempel: Jeg har funnet en hemmelig liten strand, av stilen opp en bakke, ned en sti og forbi en stein, hvor jeg kan la klærne mine ligge imens jeg svømmer som wannabe-triatleten jeg prøver å utvikle meg til.

20160904_181710
hemmelig.

Etter svømmingen har jeg ca 7 minutter til første forelesning. HELDIGVIS for meg ligger det

hahaha

det ligger en hageslange i parken der min hemmelige sti begynner

20160904_190518

Sååå da kan jeg vaske håret og føttene litt der, skifte på doen til konferansen, og se aldeles presentabel ut på konferansen. Liker jeg å tro. Man kan ikke få alt.

2016-09-03-09-09-45
og dette er det jeg vil ha

img_20160906_153347

Nordmenn (still: “meg”) synes det går helt fint å spise en matpakke til lunsj (gjerne sneket fra frokosten på hotellet) og være litt aktiv i lunsjen, i stedet for å tilbringe TO OG EN HALV TIME på restaurant.

20160906_142717

JODA, GRESK MAT ER VELDIG gODT, men det holder faktisk med ett restaurantbesøk om dagen.

Innsikt du hadde føkkings druknet i:

Det kan godt hende at det er plass til flere skalarer i standardmodellen, PMNS- og CKM-matrisene har noen symmetrier på gang som er MIND.BLOWING, Yukawa-matrisene kan oppstå etter spontant brutt flavour-symmetri.

Det er så utrolig mange muligheter for hvordan universet fungerer og vi skjønner .ingenting.

jeg elsker jobben min. og jeg er så dum.

20160906_123714

screenshot_2016-09-06-16-30-30-1

Leave a Reply

