change colour in ssh session

Hei!

Enten kommer dette til å revolusjonere arbeidsdagen din, eller så kommer du til å lure på hva det er jeg prater om. Hvis sistnevnte er tilfelle er det helt greit om du går tilbake til hva enn du drev med, og heller kommer tilbake en annen gang.

Men ja, jeg sitter ofte med 2n terminaler åpne, hvor n=antall servere jeg er koblet opp til, og gjett om jeg mister oversikten over hvilke terminaler som er min egen pc og hvilke som er … andre steder. Uansett, det problemet kan løses.

terminal.png

oppsummert: .bash_aliases må ha

function ssh_alias() { ssh $@; setterm -default -clear rest; } alias ssh=ssh_alias
 

og så må /etc/ssh/ssh_config ha

PermitLocalCommand yes

(finn der hvor den er kommentert ut, og endre no til yes)

så går du inn i .ssh/config og endrer fargeoppsettet til hver eneste en host du har tenkt å tilbringe tid på.

ER DET IKKE NYDELIG ❤

/me bruker så ikke resten av søndagen på å finne festlige colorschemes til alle tallknuserene. Nei.

Leave a Reply

