I wish I found you sooner, I could have loved you longer

20160802_191352

det er så klart vestlandet jeg snakker til – hvorfor skulle det være noe annet. Det er fire år siden jeg flytta hit nå. Kanskje det er et tegn på at jeg begynner å bli gammel at jeg har tenkt å bli her i noen år til.

20160802_180213

Jeg hørte på Mars Volta sin Deloused in the Comatorium her om dagen, og da husket jeg på at den éne setningen som har gjort sterkest inntrykk på meg, sånn reint intellektuelt og filosofisk, noensinne, er It said: I’m lost.

20160803_173603

For når man hører en setning ut av det blå, prøver man jo å forstå hvem som har sagt setningen i hvilken sammenheng og hvorfor – og i dette tilfellet eeeer det så mye å ta tak i! Hva er dette it som ikke bare kan snakke, men som kan snakke om seg selv på en måte som vitner om selvbevissthet, og hvorfor er det fortapt – har det bare gått seg vill eller er det noe iboende i dets eksistens?

20160803_112356

Vet du, det er ingen grunn i det hele tatt til å gå ut ifra at eventuell kunstig intelligens vi skaper kommer til å likne oss i det minste. At noe er intelligent betyr ikke at det er som oss (faktisk muligens tvert imot). Vår intelligens er et (tregt) resultat av evolusjonen vi har vært igjennom. Emergent property til tusen, og fremdeles ofte overstyrt av instinkter, hormonelle utbrudd og andre ting vi sliter med å styre.

1464447768-20160528

Les stripen over og fortell meg at du ikke ble litt ettertenksom, så skal jeg fortelle deg at du bare ikke skjønte den, og må konsentrere deg litt.

Screenshot from 2016-08-08 23:26:56

Hvis ikke overskriften var myntet på vestlandet, så var det kanskje bare hjerna mi.

Jeg får ikke sove, klarer ikke å regne ut det feynmandiagrammet, så da BLOGGER jeg litt da.

20160808_232319

Til helga skal jeg gjøre ting jeg ikke kan, og hvis jeg er riktig heldig skal jeg få klatre mer på beachen, og DA… skal jeg ikke feige ut i siste liten

20160802_184939

the longest mile, liksom.

* jeg vet at det er et konseptalbum om en fyr som tar overdose av morfin og rottegift og at jeg blåser hele “I’m lost” totalt ut av proporsjoner og sammenheng, men jeg tror at jeg har lov til å gjøre det. 
2 thoughts on “I wish I found you sooner, I could have loved you longer

  1. Helt klart lov å ta ting ut av kontekst og blåse det ut av proposjoner. Det er gjort i en mannsalder allerede av diverse medier, så da er det vel greit. Forøvrig en helt fantastisk plate, og sjekk for all del ut bandet deres At The Drive-In og platen Relationship of Command.

Leave a Reply

