What’s the matter?

It is, actually, around 80%  dark matter. So you probably interact only gravitationally with most of matter .

If you’re talking about hadronic matter, then it’s partly fermions, but mainly nuclear and electromagnetic forces.

So I guess, what’s the matter is the force (/are the forces).

or just the way you’ve been acting lately. you don’t deserve me. PAH

Heii!

Jajja, vi begynner med et bilde

20160224_184114 (1)

det vi har her er ikke dark matter, det er bare to ulver.

Det skjer jo ting hele tiden, ikke sant, og som vanlig tenker jeg å begynne med noe halvveis uinteressant og så rable på frem til slutten av innlegget, hvor jeg kommer til å droppe et veldig tynt, lite hint om at det har skjedd noe spennende.

The Aleph was two to three centrimetres in diameter, but all of cosmic space was there, with no diminution in size. Each thing was infinite, because I could clearly see it from every point 0n the universe.

Jorge Luis Borges

Jeg leser Aleph igjen. Det er bra for sjela, selv om det ikke gir noen mening. Altså, ikke et pikogram, som er en enhet jeg bruker mye for tiden.

Det er mye som ikke gir mening. Livet, for eksempel. Det er vårt eget ansvar å fylle det med mening, og hvis du ikke gjør det hver forbanna dag, så har du kastet bort den beste forbannelsen du noen sinne har fått, og nærmer deg døden uten å ha optimalisert veien dit. Kjipern.

Nå tok det litt av, jeg beklager det. Eller jaja, jeg kan så klart bare gå tilbake og slette den forrige paragrafen, men gjør jeg det? nei. Sånn som at jeg kjørte sykkel til universitetet skola for første gang i år nå på fredag, og hakka tenner de første ti minuttene jeg stod ved tavla. så trodde de sikkert at jeg var kjempenervøs,

IMG_20160311_121151

eller nei, det trodde de nok ikke, for jeg høres ut som jeg tror at jeg har skjønt hele universet når jeg legger i vei om fysikk. Ikke la dere lure, altså. Bare, ikke.

ANDRE ting. Knær. Jeg vet ikke hvordan jeg levde før fysioen min kom inn i livet mitt

20160310_091017

men jeg har uansett Nick, som visst er en ekspert på alt som er muscle, ligament or fucking sucks (for han er fra California, så han snakker sånn), og han lærte meg, og nå MÅ dere følge med, at man kan rulle som andre tridioter, eller så kan man bruke en 20 kgs vektstang til å rulle ut motstand og annen faenskap fra lårene og/eller leggene sine.

20160313_113049

for vi som har så hinsides åwesome lårmuskler at ikke engang knærne våre tåler det, trenger å myke opp lårene mYe, sånn at de ikke drar i kneskåla, hverken skjevt eller rett. Tøying er så klart viktig, men rulling er MAGISK det også, altså.

Ellers ønsker jeg meg en større skål

20160310_104057

hoho, jeg bare tuller. Mengden mat er ikke oppad begrenset, så jeg tror vi lar skåla være som den er.

20160304_185926

alle som fremdeles sitter der skal få premien som er følgende bilde

20160309_115858

vakkert, hæh? Ja. Han heter Stian og er programleder i Newton. Så har de flydd inn den barnsligste fysikeren som var å oppdrive, og sammen har vi gått all in for at allebarna skal skjønne hva gravitasjonsbølger er.
Stay. Tuned.

2 thoughts on “What’s the matter?

Leave a Reply

