Fiber Bundles

det jeg driver med for tiden er

  1. Tar toget frem og tilbake til Finse
    20160212_153725

    for å gå på ski der
    20160214_110440

    elske livet i alt for mange minusgrader
    20160214_091719

    få snø i ansiktet om natten fordi det snør fra teltduken eller soveposekanten der nesa mi var
    20160214_073350

    og snakke om Grønland – blogge om det etterpå

    IMG_20160206_213837

  2. Fysikk. Det er så mye, og det er så fint. Vi fant gravitasjonsbølger, gjorde vi ikke? :D, jo det gjorde vi, og nå skal jeg skrive om det for BT og håper at de vil publisere det, og heldig er jeg som har Trygve som drar meg med.

    Og jeg lager øvinger og løsningsforslag om spesiell relativitetsteori og prøver å forklare det for nydelige 2. års studenter som skal bli fysikere ALLE SAMMEN, særlig når jeg er ferdig med dem.
    Screenshot from 2016-02-15 16:53:28

    Og jeg ser sammenhenger OVERALT – bortsett fra i det jeg skriver doktorgrad om – og bare Yang Mills! Dét har jeg ikke skjønt godt nok, tydeligvis, for ta en titt på følgende video fra 33:40 og innse at det var de 6 best anvendte minuttene på lenge

    og join me in the madness – les deg opp på GR, YM og tenk: Hva i huleste er en fiberbunt? HVORFOR BLE JEG IKKE BARE MATEMATIKER? Det hadde vært så intenst mye lettere å gå andre veien.

og dette er den eneste bloggen jeg slapper av på. Skriver “og” alt for ofte og ser ned, ned, NED på folk som ikke behersker dativ, eller for den del norsk.

Leave a Reply

