Ja takk, begge deler. Eller, i pulk og sekk, som jeg liker å si.

så da stod jeg under hallingskarvet uten hodelykt og så på stjernene, og jeg hadde vært flink og gått i mørket hele tiden, så jeg så konturene i snøen og pelsdotten som løp rundt, og hallingskarvet var en hvit vegg der halvmånen skinte på det, og stjernene stod i et belte over himmelen, for vi er ytterst i melkeveien og ser hele veien inn – i alle fall hvis øynene mine hadde klart å ta inn litt mer av det elektromagnetiske spekteret, hvilket også hadde gjort meg i stand til å se kvarkstjernene som kanskje finnes

– I digress.

Lørdag:

20151212_102617

Søndag:

20151213_105730

Mandag: rette eksamensoppgaver. Kode litt på en parameterscan.

Det beste av to verdener, vil jeg si.

20151212_075347

Når noen spør hva du ønsker deg til jul, ikke svar “ro og fred”, for da tror de at du er sur. Makan.

FORRESTEN! Jeg har begått populærvitenskap. Inni der:

Minerva-4-2015-forside-727x1024

(fås på Narvesen) prøver jeg å forklare relativitetsteori på kun 10 sider med liten skrift. Les det hvis du tør.

God jul.

2 thoughts on “Ja takk, begge deler. Eller, i pulk og sekk, som jeg liker å si.

Leave a Reply

