ikke slitent, bare skjevt.

Ja. Det er fantastisk, intet mindre.

La meg starte på fredag.

20151120_144314

da det hele startet. Jeg kjørte oppoppopp, parkerte ved siden av en bil det stod HardangerHusky på, og tenkte at det passer bra, for nå er det HardangerMalamute på g også.

Drar pulken ut av bilen, smører skiene med lyseblå swix, mind you, lager hull i de deilige Aklima-hanskene mine med karabin-kroker og sier “føkk alt. nå går jeg”

20151120_160706

og går og går, og solen går ned kl 16 som den vil, men jeg bare “hvis jeg går uten hodelykt merker jeg ikke hvor mørkt det blir”, og bare går og går og

så kommer jo det tidspunktet der man må sette opp teltet, og jeg hadde aldri satt opp dette teltet før, så innerteltet måtte festes i ytterteltet, og følgende bilde

20151121_084427

er tatt i soloppgangen dagen derpå, for fredagskvelden ble en sen kveld

20151120_175017

en sen, svart kveld med lapskaus.

Og det vakre som er en brenner som ikke hoster, en RealTurmat som venter på å bli spist og varmvann in the making.
En dunpose med nalgene-flaske i seg, ei teltlykt som flimrer fordi det er nærmere tjue minus og en hund som er uforskammet komfortabel der hun ligger.

Tenk da, jeg må dra med meg sikkert 20-30 kg for å holde den tynne rompa mi i live med vann, mat, varme og alt som hører med, mens miniulven klarer seg på 1/2 kg hundepølse i døgnet. Ellers spiser hun snø, sover i snøen og har det krute godt.

20151121_091013

hun kan alt. Hurra for miniulven – mitt forbilde.

Men ja, det var (unnskyld sproget) peise fette mørkt fra 18 til 08, og 10 timer telting er SYKT lenge. alene. I et enmannstelt. Ingen bok er så god.

IMGP1018

Morning. Vi må gå. Jeg har spunk.

Og vi gikk og vi gikk, og vi KOSA

20151121_131734 20151121_131806

og hun er den finaste eg veit.

Fast forward til fysio, som sier at kneet mitt på ingen måte er udugelig. Det er lårmusklene mine som er så vanvittig dugelige at de drar litt skjevt i kneskåla. Så det må nåles, teipes og tøyes og så er jeg good2go, løpe, sykle og tryne ned fjellsider igjen. Fantastisk.

Ikke slitent, altså. bare litt skjeivt.

<(4-1)

 

6 thoughts on “ikke slitent, bare skjevt.

Leave a Reply

