Sé que tengo un ego del tamaño de un planeta pequeño

pero incluso yo a  veces me equivoco.

Ok, så. Jeg ser på bilder av Bjørndalstraversen og bare “herregud, så fint. Det går rett ned på begge sider jo. Åhahai. Det var fint. Jammen steike, så fint. Fryktelig fint, altså.”

og rundt meg høres “joda, jooo, jo, stygg er han jo ikkje”

og i kjent stil ignorerer jeg bagateller som værmeldinger, det faktum at malamuter ikke kan klatre, slitne lår fra “Folgefonna på fem minutter”, og bare “den er så fin at jeg skal gå den. Nå.”

så da pakkes det, det anmarsjeres, det teltes

gulp

og det vandres ut i tåkeheimen.

IMGP0985

og i tåkeheimen var det snø, og takk og pris for det. Sjekk entusiasmen!

Jo, sjekk da. Den grå greia på den gusjegrå flata i den grå sørpa.

Og vi gikk og vi gikk, og vi fikk nye VENNER
IMGP0993
(tenk den utsikten. bare TENK på den.)

og godt er det, for vi mistet muligens en venn på veien

IMGP0999
føkk dere. bare føkk dere. Håper dere drukner i tåka.

Men jaja, man går og alt går jo, og kommer man høyt, lavt eller langt nok, så aner man konturene av en verden

IMGP1003

og mantraet er DET ER VERDT DET SÅ LENGE MAN ER PÅ TUR, men så

noen timer senere

og dagen derpå

hos fysioterapeuten

så bare

Du er jammen symmetrisk trent du, som har fått to identiske jumpers knees!

Så sånn er det.

everest

I stedet for å klatre på alt som står i veien må man altså ty til andre midler for å få vondt

20151017_112550  20151017_113323 20151017_112404

men fysj, her var det sykt fint her og.

20151017_122020

I går varmet jeg opp med 40 km landevei (if it’s worth doing, it’s worth overdoing) og løp så 7 km i fjellet. Nå har jeg litt vondt i kneet igjen.

Universet går meg imot.

screwyou

2 thoughts on “Sé que tengo un ego del tamaño de un planeta pequeño

Leave a Reply

