Motbakke.

Du vet når det går “oppover”? Altså, når du gjør det motsatte av hva gravitasjonen synes at du bør gjøre?

20150926_135115

Du vet når du glemmer kart? Altså, når du gjør som jeg bruker å gjøre, og må ta bilde av det lille som ligger på hytta?

20150927_082918

LIKNER IKKE

20150927_085354 (1)

Du vet når det er skyfritt kun mellom 0300 og 0600? Altså, når du våkner klokka halv fem og vil ut på tur, men får beskjed om å legge deg igjen og sove fra dette:

IMGP0913

Du vet når du får lede an? Altså, ikke fordi du er så flink til å navigere men fordi du ikke vet hvordan man drar folk ut av bresprekker?

IMGP0918 (1)

Du vet når du skulle ha gjort alt på én gang? Altså, skrive artikkel, undervise, lage løsningsforslag og LESE TIL EN VISS EKSAMEN, men kun klarer å tenke på kalde, kalde ting?

20150929_100638

Du vet når du skulle ha rydda og vaska og handla mat og hundemat og spist varm middag hver dag og fiksa bilen og

Altså.

IMGP0909

skål før føkk det.

Kåken min er full av pels

20150922_094443

og kontoret mitt er fult av ark og hjerna mi er full av bomull som holder rundt 0 grader.

20150927_112325

Og de frostbitte fingrene mine blir visst verre (ikke bedre) hvert år.

og susy prøvde å slå opp med meg i dag.

men jeg er needy, så det blir ikke.

6 thoughts on “Motbakke.

  1. ånei, det variabelbyttet y = x + ….. var et av de tinga som fikk meg skikkelig sint i går. og de kaller det “a cute little trick”. blæææ

    • Det er jo kjempepraktisk. Da kan du skrive (kiralt superfelt)= phi+theta psi+ theta theta F, og bare Taylorutvikle om du trenger høyere termer. => mindre å huske.

      Dessuten blir D(=susy covariant derivatives) mye finere som funksjon av y, for da har du D(kiralt)=0 straight away yo.

      🙂 🙂 🙂 Åh, susy ❤

      • alt det der har jeg lest, og jeg ser det står klart og tydelig for meg når du sier det. MEN HVA BETYR DET. ingenting betyr noe i susy, det er bare lall og rall og bladida. kanskje jeg en gang skriver “ah, susy ❤ " jeg også (hardly doubt it).

  2. Koordinatskifte i susy betyr jo det samme som i resten av universet… det betyr (å nei, nå blir du sikkert sint på meg) sannsynligvis ikkenoe 😛 man gjør det når det er praktisk.
    Mitt personlige forhold til det er at det er lettere å huske hvordan Kiralt(y) og et skift i y ser ut, enn å huske hele Kiralt(x).
    Kom hit, så kan vi tegne på tavla mi. vi kan ha susycamp! 😀
    Ta med Are… Bergen er kulere en Mexilol.

    • ingenting betyr noe! så da kan vi jo bare pakke sakene og la det være.
      Ja, selvsagt har du TAVLE du som er phd. Akkurat nå tenker jeg at tavle er ensbetydende med å ha runda livet. Så er det opp til deg om du er enig eller ikke. Susycamp hadde vært så episk.

      • Runda og runda, fru Blom.

        Ja, invitert deg selv opp hit i november eller desember, gjerne når det er skikkelig trasig i været, og du vil lese til eksamen på en litt morsommere måte.

Leave a Reply

