Kakeoppskrift

Hei

Går rett på sak, jeg.

  • Dag 1: Man løper rundt i byen (for å titte på førsteårsstudentene, de er altså så søte 3) stikker innom vektertorget (mohaha, jeg teller som student) og løfter litt mark
  • Dag 2: Man går topptur, gjerne litt løping her og
  • Dag 3: Man sykler fra Evanger via Eksingedalen til Dale – her snakker vi sammenhengende oppoverbakke på rundt 15km, og så bare 65 km kos, kupert, fjell, foss og bondegårder. jeg har blitt en sucker for pulsklokka, og stopper ikke lenger for å ta bilder. Nesten. 

IMG_20150815_173321

Men ja, jeg er i alle fall helt kake, så så lett kan det være.

Ellers bedriver jeg for tiden et eksperiment. Det går ut på å bytte ut dager mot søndag. Så langt tyder ting på at 5 av dagene egner seg godt til å bli byttet ut mot søndag;

Mandager:

20150803_195847

Egner seg til å plukke blåbær. Check.

Tirsdager:

IMG_20150817_225004

Egner seg til å løpe søndagstur. Check.

Merk forresten at jeg holdt meg 38394 femtosekunder yngre enn alle som satt i ro på denne “søndags”kvelden. Hah.

Onsdag:

2015-08-20 10.03.37

Egner seg til å sykle rundt på Osterøy. Check.

Her skjedde forresten noe gøy: Kroppen truet ikke akkurat med å si opp, men den snakket meget høyt om fagforeninger. Banan og Red Bull funker nu og da, men ikke akkurat på denne søndagen. Noen ganger må man visst sitte i ro. Pah.

Torsdag:

20150820_073910

Egner seg meget godt til lange, late morgener der jeg lærer hunden min supersymmetri. Check.

Tror du forresten at du eller hunden din hadde hatt problemer med å lære susy? Husk: Man må begynne i det små. Begynn med kvantemekanikk, er du snill.

IMG_20150818_200643

og prøv å holde deg våken.

I morgen, fredag, skal jeg fortsette eksperimentet, og på lørdag skal jeg endelig sjekke det modellen min forutsier, nemlig

Lørdag egner seg mindre til bytting mot søndag enn de resterende dagene.

Who’d a thunk it.

Forresten vil jeg gjerne gjøre oppmerksom på at det uunngåelige faktum at man bør dra på jobb på søndag, for konsistens. Min søndag kan derfor finne på å inneholde (å, gud) strengteori. Det er ikke min feil, det er artiklene som gjør det. DESSUTEN:

Curiosity leads to physics

physics leads to particles

particles lead to SUSY

and SUSY leads to the stringy side.

Men noe godt har da kommet utav det; jeg har endelig skjønt hva et manifold er.

Dessuten betyr det at jeg vitset nedlatende om strengteori ikke nødvendigvis at jeg ikke ender opp som wannabe-strengteoretiker til neste høst, for basert på tidligere erfaringer er det nærliggende å tro at jeg kan snu på flisa grunnet ting som

  • sol
  • sjokoladekjeks
  • et annet argument jeg ikke klarer å se for meg akkurat nå, og følgelig ikke kan være forberedt på.

Lykke til med ditt da.

Screenshot_2015-08-15-17-45-51-1

4 thoughts on “Kakeoppskrift

Leave a Reply

