Tranquila querida,

la bici solo es una amiga

IMG_20150806_091539

Susykling er det nye, forstå det den som kan. Jeg henger med sykkelen stort sett hele tiden (bortsett fra når lårene mine ikke vil mer. Men da griner jeg om sykkelen.)

Om 9 måneder (noen som skvetter sammen i fbd med dette tidsintervallet?) skal jeg over Grønland, og sånn helt umiddelbart skulle man kanskje tro at det lureste hadde vært om jeg trakk dekk annahver dag, og trente skiteknikk på rulleski ellers – og utover det ikke brukte opp lårene mine på å sykle opp og ned og hit og dit.
Ja, det høres kanskje lurt ut, men – og dette må du tro meg på – selv om noe høres lurt ut, så trenger det ikke være det. True story.

IMG_20150728_091252

MEN! Målet mitt med Grønlandskrysningen er ikke å ha en motivasjon for å trene. Jeg har ikke som hovedmål å komme meg over uten at noen må ta bagasjen min eller (haleluja) unngå å bli hentet ut med helikopter.

Tonen er følgende: Målet med å dra på skitur i tre-fire uker er å

  • Ikke ha dekning
  • Være i fred
  • Høre på lydbok og musikk hele dagen imens jeg går på ski
  • Passe på primærbehovene mine; spise nok, drikke nok, sove nok, være varm nok.
  • Tenke på neste steg, universet og om jeg skal ta en kjeks eller en sjokolade ved neste pause OG IKKE NOE MER. Ikke hvem som forventer hva og hva man skulle ha sagt, gjort, antydet,

jeg vet jo at jeg kommer meg over – jeg er hekta på diverse treningsformer hele tiden, den eneste grunnen til at jeg ikke er kontinuerlig overtrent er at man må sitte i ro for å gjøre fysikk.

målet mitt er å være på påsketur i mange uker.

IMG_20150730_111932

og min filosofi er at trening er feil ord å bruke hvis man heller kan si hobby.
Hvilken treningsform man velger er ikke så nøye, med mindre man skal konkurrere. Og pulk… det kan vi trekke om vinteren.

Så får vi se om jeg blir keen på Julius igjen før det begynner å snø. Det blir jeg sikkert.

Nå er det salsakveld! \o/

 

2 thoughts on “Tranquila querida,

  1. Det er målet mitt også, å gå en lang påsketur, men klarer du dette på 3-4 uker? Jeg har tusen spørsmål og vi har altfor mye å snakke om merker jeg. Hva tid får jeg bli med på tur?

    • um, bruker ikke du å være på turer som varer i godt og vel 3-4 uker? Hehe, det er faktisk én ledig plass på kryssingen jeg skal være med på. You in? 😉

      Vi må komme oss på tur og skravle om _alt_, ja. men jeg er så spontan i mine turer :/ nå er jeg foreksempel snart fremme ved fondsbu, fordi jeg bestemte meg i natt for å bytte fredag mot søndag. Ingen dårlig deal.
      God helg! SMASK

Leave a Reply

