Cogito ergo blogo

Ok, skal vi se. Noen av oss har dagbok, andre har indre monologer, noen har begge delene. De fleste forteller også vennene sine om ting som skjer med dem, og for alt jeg vet er det noen som skriver ned ting og så brenner det etterpå. Dette med dagbok kan vi for eksempel omtale som en A-logg.

Når ting gjentas – gjerne skriftlig -, kanskje etter litt filtrering, eller med noe ekstra tull på, så kan det havne på en B-logg.

Dette her (herran her, her som du leser nå) er bare tull. Tull og vas, og litt fysikk og masse bilder av turer. Men mest tull altså.

For å illustrere hvor tullete det er selv om jeg tar opp aktuelle ting i mitt liv, så vil jeg gjerne diskutere e-postkultur. For eksempel (helt tilfeldig nå) ble jeg invitert til en fest her om dagen

meme-1

jeg var ikke den eneste som ble invitert. Og brorparten av de andre som ble invitert bare

resized_the-most-interesting-man-in-the-world-meme-generator-i-don-t-always-reply-to-emails-but-when-i-do-i-reply-to-all-675ab1

 

det er ikke det beste. Det beste er heller ikke at jeg nå får vite hvem som kommer på festen og hva de tenker om den – for det får jeg ikke. Invitøren er nemlig nederlandsk, og jeg skjønner ikke et kvekk.

resized_creepy-willy-wonka-meme-generator-let-s-play-a-game-reply-all-e47e15

og de bare “Leuk een feestje! Ben d’r bij!” og jeg bare så hyggelig.

resized_success-kid-meme-generator-accidentally-hit-reply-all-i-m-famous-a4319d

så nå er de berømte OG har spredd språket sitt.

Men jeg

40b23646d35ea0eba39e6d0de637b1808356b079972ae231f20b6e431b6dbc00

jeg ventet lenge med å Reply All. Jeg satt det ut, så å si

Reply-All

og da jeg endelig Replied to All, DA

image

da var jeg ond. og spydig og

6f907cf3275ff5e2423bda55157e0f657d169671ebd128142c52b272d2a7eeb8

og nyter godt av at jeg ikke jobber i samme selskap som dem lenger, for jeg bruker ikke Outlook lenger, så min Reply-knapp overskygger den onde broren Reply All – og dette synes jeg at Outlook kan ta lærdom av, for en mastergrad er IKKE nok til å skjønne at jeg ikke bryr meg om

“Partyyyyyy:D bij bij”

selv om jeg kanskje kunne ha lært et nederlandsk uttrykk der.

bij bij right back at ya

7c7c0ccd98a0be041ce16d068124f5303949d959aacb9c5b8fa4144da6178270

men jeg gjorde det jo selv. Jeg er tross alt en fjompenisse.

 

Leave a Reply

