Hei.

God morgen.

dette illustrerer vi med et bilde.

IMGP0746

Her havnet jeg altså etter å ha sagt noe sånt som “Kjære pære! har du lyst til å være med og pile over Jostedalsbreen? Ja, det får så være det, for selv om du har sett den tusen ganger før så kan du bare glemme å oppleve din tusenogførste gang lamme meg, for jeg skal gå ALENE jeg tenk. Muahahaha” (det var nøyaktig sånn det var.)

IMGP0719

for du lille venn kan vel håndtere en prusik og en taubrems? jovisst, null stress.

uansett, Josten(TM) melder om uendelige mengder snø, en hel del solskinn og minus mangemange om natten. Det igjen resulterte i

IMGP0775

Ikke sovne nå! jeg forteller om turen min!

ALTSÅ: masse sol, veldig kaldt –> rar farge og form i ansiktet akkurat nå. Nå som jeg skal gjøre førsteinntrykk.

IMGP0737

Nei, men imens jeg drasset mine 30 uskyldige kilogram sekk full av isøks, tau, sjokolade og hundemat over snøen tenkte jeg ikke “jeg lurer på om Statoil har sendt meg blomster” – neida, jeg tenkte “jeg lurer på hvor stor buketten er”

20150504_173529
den er liten.

NEI jeg tenkte ikke det heller! Jeg tenkte litt på neste matpause og en hel del på brefallet og

20150503_132908

… og uavbrutt på hvor ubeskrivelig dum, dristig og korttenkt jeg er som tror at jeg skal bruke dagene mine på å finne ut hvordan universet henger sammen og faktisk klare å bidra til det, for HALLO – gode prestasjoner handler ikke om å jobbe hardt. De handler om å være flink til det man driver med.

Hvis man har lyst til å jobbe hardt så lover jeg at verden kommer til å la en gjøre nettop det. Men hvis man har lyst til å være flink… ja da kan man ha lyst til krampa tar en, da er det kun evne som har noe å si. Og hvor jeg skal ta så umåtelig mye evne fra er jeg tjoheisann meg ikke så sikker på.

men uansett

så skal jeg jo prøve da

20150504_135055 (1)

shit.

IMGP0752

og jeg er dritlykkelig altså, på en lettere vettskremt måte.

4 thoughts on “

  1. Gratulerer som stipendiat! Men hva er det ellers som skjer? Har du blitt singel du også? Håper det går bra med deg. Hvis det er sånn at du HAR blitt singel burde vi slå oss sammen og gjøre byene (vi bor jo ikke i samme) utrygge. Jatakk! 🙂

    • Hai! Neida, jeg har ikke blitt singel. Jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg er bitter eller glad over å måtte/få lov til å gå på tur alene hele tiden:p

      Men jeg gjør gjerne steder utrygge med deg altså! Det vet du jo. NÅR SKAL VI ENDELIG KOMME OSS PÅTUR?

      • Godt. Og kult! Jeg ER jo singel, og har allerede en nokså fleksibel arbeidssituasjon så jeg er med på tur KATISOMHELST! Så tøff du er som går Josten alene! Har du forslag til tur som ikke er så toppete? Jeg kan gå kjempelangt, men knirker litt i knærne når jeg går mye opp og ned. Josten er ikke for mye opp og ned altså – det er ikke så ille.

  2. det vi trenger er jo et sted med snø, vel? og jeg vil helst enten ta tog eller ikke kjøre mer enn 4 timer fra Bergen. Liker du Hardangervidda? Jeg har aldri sovet på hytte der. Ellers kan du godt vise meg Folgefonna altså 🙂 og så har jeg FRYKTELIG lyst til å gå Besseggen og videre inn til Fondsbu, men da tror jeg at man trenger to biler. Det tenkte jeg kanskje å gjøre i starten av juli. BLIR DU MED PÅ DET? 🙂 🙂 🙂

Leave a Reply

