Janteloven 

Du skal ikke tro at du er noe.

Du skal ikke tro at du er like så meget som vi.

Du skal ikke tro du er klokere enn vi.

Du skal ikke innbille deg du er bedre enn vi.

Du skal ikke tro du vet mer enn vi.

Du skal ikke tro du er mer enn vi.

Du skal ikke tro at du duger til noe.

Du skal ikke le av oss.

Du skal ikke tro at noen bryr seg om deg.

Du skal ikke tro at du kan lære oss noe.

*

jeg tror nordmenn lider betraktelig under janteloven.

jeg tror at mine to holdninger det er lurt å tenke over meningen med sitt eget liv og det er greit å være utilfreds hvis man ikke gjør en forskjell i verden er litt kontroversielle – særlig der jeg bor nå.

Hardangervidda 24

sant vel?

Har du hørt om koloniseringen av mars? Her kan du møte noen av dem som skal:

jeg tror ikke disse menneskene kaster bort mye tid på å tvile på at de er gode nok til det ene eller andre

Hvorvidt Mars kommer til å glede seg over å få folk på seg er et annet spørsmål – hadde jeg vært en planet hadde jeg foretrukket andre organismer foran oss.

Hardangervidda 37

men du vet, menneskene ble født på jorden – det betyr ikke at vi må dø her.

det er opp til oss.

Er det et mål å bli husket? Mnjææ… det er et mål å bidra til andres lykke imens man er her

Lykke strekker seg hele veien fra et smil i hverdagen

til innsikt.

IMG_5879_Inga_Vibeke_clinoforms

Innsikt i hvordan universet fungerer grenser mot den største lykken jeg klarer å forestille meg.

Derfor skal jeg ikke til Mars. Jeg skal forske på fysikk.

Susy-particles

og heldigvis har jeg et veldig romantisk forhold til det! ❤

Hardangervidda 40

* jeg endret noen “oss” til “vi“, for sånn er  dativ .

2 thoughts on “Janteloven 

Leave a Reply

