Hei!

20141221_134915

Hei hei, ja. Så var det januar, og jula har vært og snøen har falt i fjor. Jeg planlegger å henge meg opp i sistnevnte på et senere tidspunkt.

20141221_113948

Nei, dette er ikke en engel som daler ned i skjul; det er en Steffen som rapellerer ned i juv* – på isen som frøs i fjor. Det blir noe litt annet.

*Golsjuv, som sådan. Det er en fryseboks på Gol, og der kan man klatre is aller først.

Vi skal ikke dvele lenge i fryseboksen, for til jul skal man hjem og møte sine kjære

20141224_144421

Og jeg møtte min kjære lillesøster, som har estetisk sans. Jeg tror faktisk at hun fikk alt de glemte å gi til meg, og det var ganske mye.

Derfor sier mamma «Inga, kan du rive ned den ene veggen og en viss andel gulv for meg?» imens frøken estetisk sans pusser opp møbler.

20141224_144446

Og det er bare SÅ greit.

Utover det har jeg blitt lommekjent i Oslomarka en plass… eller deromkring.. det var noe Marivann, og så var det Ullevålseter, og for min del kunne vi ha gått helt til Dakar (se figur), for så trivelig dekktrekkfolk har jeg altså aldri trukket med før. Rett og slett en vellykket dekkoperasjon (jeg innser at siste ordspill kan virke litt kunstig, og jeg beklager at jeg tok det med. Det føltes lurt der og da.)

20141227_123100

figur

Uansett, det trakk ikke ut (beklager igjen.), og VIPS! så var man på vestlandet. Sadndadn, rett og slett, og der var det himmelsk, vakkert, og julemiraklene stod i kø.

20150101_204214

Eller… vi grillet i alle fall smultringer, og det hadde jeg i mine villeste fantasier ikke våget å håpe på, og selv om mange kanskje vil si at det er totalt feil å prøve å tine opp en smultring som ble frosset for noen år siden, så kan jeg bare si at hvis du ikke svir den svart, men gir den passelig med varme akkurat lenge nok, så kan den smake – om ikke som et herremåltid – aldeles anstendig.

(Dette handler altså om smultringer grillet på bål)

20150103_160606

Ellers er man altså tilbake i livet, livet der snøen blåser bort, selfies tas daglig, og man gjør det man kan for å late som man fremdeles er på tur. Ellerno.

20150102_195525

Mine nyttårsforsett(er?) er forresten å huske å skrive “2015” i stedet for “2014”, og å ikke snu i utide.

20150103_115640

Lykke til med alt.

Leave a Reply

