What’s ugle anyway?

Hei.

Så, ja.

Fryktelig lyst til å enten gå skikkelig langt (ja, nå ble du vel overrasket) eller klatre opp noe skikkelig frosset noe.

Skal vi gå inn på hvorfor er jeg redd vi blir stående fast, for jeg aner ikke engang hvorfor folk står opp om mårran. Det betyr ikke at jeg ikke synes at de skal gjøre det, men jeg mener fremdeles at den eneste inneboende intellektuelle motivasjonen mennesker har er nysgjerrighet.
Det hadde vært så vakkert om jeg tar feil.

Men, ja. Jeg er fryktelig nysgjerrig på hvordan Finnmarksvidda ser ut

Kartene
ser du de svarte strekene? De viser bare nesten ruta vår. De viser også at vi må kjøpe ca fire kart. Neida.

Her om dagen løp jeg hopp-hopp-opp på fjellet, og der møtte jeg en nordlending (vi e like sjelden som ugress, vettu.). Jeg tror vi løp og snakket i tre timer før våre veier skiltes.

Hadde det vært stuereint å gjøre noe slikt med andre dyr, for eksempel bergensere?

Eller hadde de bare sperret opp øynene og rygget sakte ut av skogen?

Hei, kjære bergenser! Ke de gååår i?!

8951_10154882592790094_3628956268324655895_n
ugly & ugle

At a meeting of the college faculty, an angel suddenly appears and tells the head of the philosophy department “I will grant you whichever of three blessings you shooce: Wisdom, Beauty – or ten million dollars”.
Immediately, the professor chooses Wisdom.
There is a flash of lightning, and the professor appear transformed, but he just sits there, staring down at the table.
One of his colleagues whispers “Say something”
The professor says “I should have taken the money”

Uffameien

Nei, nå er det på tide å komme seg ut igjen! Jeg er ute om sommeren og om vinteren, og det er derfor jeg heter Myrulla.

2014-11-19_12-50-25

“Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks”.

Isklatring er ikke fjellklatring+.

Ice climbing is not rock climbing

Leave a Reply

