uten deg til Vardadalsbu

God morgen! (dette har vi snakket om før.)

Min #favoritthytte ligger heeelt på grensa mellom Hordaland og Sogn og Fjordane – og selv om det kanskje kan virke sånn er det ingen symbolikk her. Jeg er rett og slett fryktelig glad i å kjøre til Stordalen Fjellstove på fredag etter jobb, ta en kveldsmat der, våkne til blikkstille vann, frokost og matpakkelaging, og så tusle i vei.

IMGP0342

Tusle langs vannet, se på soloppgangen, se på sauesankingen

IMGP0345
ikke se på meg – se på søtesauene. Sauesanking er forresten ukas ord.

og når man går her, mer eller mindre alene, med all tid i verden – da passer det med Beethoven.

så flyr tankene så mye at jeg er glad for at jeg slipper å være med overalt, og skjønner bare hvor de har vært når de kommer tilbake.

Og når de kommer tilbake kan jeg spørre ugla som sover så søtt

IMGP0350

Hva skal du drømme om når drømmene dine har gått i oppfyllelse?

(her skal du bare høre litt på Moonlight Sonata i videoen over, og tenke dine egne ting. ikke så mye mine ting)

Steg for steg, vi trasker og går, og miniulven ser LEMEEEEN! 😀 og graver litt i bakken, og jeg drikker litt varm saft, spiser ei skive, trasker videre, – og jeg bare aner ikke når på døgnet vi er.

IMGP0370

men nå og da aner jeg hvor på fjellet vi er. Her er vi for eksempel ved Fjellsvassbu, som ble bygget for noen år siden og er verdt et besøk i seg selv.

IMGP0374

dog, den liker ikke hunder, og jeg liker ikke sofaer, så da går vi videre.

Vi går faktisk helt til Vardadalsbu bare for å spise litt og finne ut at stopping ikke var det vi ville. Vi ville gå.

gå og gå og gå helt til verden gir mening, og da kan du gå lenge altså.

IMGP0395
sant vel? Du gir ikke så mye mening du heller

og plutselig har vi vært ute i over 12 timer, og nå er det jo høst, så da blir det mørkt om natta. Da kan vi ikke gå videre, for det kan være farlig, særlig når det ikke er snø, men det er en annen historie.

Dei skeivaste orda står ofte i kursiv – eg kasta dei vekk for eg har kun eit liv

Eg velge å gå på den tryggaste veg – for eg vil bli gammal med deg

Leave a Reply

