Kjære Hardangervidda

at jeg ikke tenkte på det før. Det er jo deg jeg vil ha ❤

20140329_072958

fra morgen til kveld

20140330_114625

Verdens mest perfekte lille liksom-ørken.

Du vet, for å være en ørken må du ha litt mindre nedbør (litt som Kalahari)

IMG_4133

men du, kjære Hardangervidda, er verdens mest perfekte ikke-ørken.

Og at jeg forlot deg var ikke fordi du plutselig blir nedbørete og forblåst

20140208_222605

for jeg vil jo ha deg i gode dager som i onde

Hele deg

Hardangervidda

og når du er kaldest er du aller mest uimotståelig

Vår 2014 334

DET er det jeg vil gjøre. og nå er det snart på tide å hente frem Julius igjen. (Husker du ikke Julius? Det er fremdeles en dekkoperasjon.)


 


Hvis vi tar bort alt; folk du kjenner, kolleger, familie, jobb, lønn, altså alt som påvirker deg, legger føringer i hverdagen, alt som trenger deg for å fungere: Alt.

– og så våkner du en morgen, du ligger på rygg i sengen og vet at ingen venter på deg, ingenting kommer til å skje av seg selv, du trenger ikke å gjøre noe, det er ikke engang noe du bør gjøre.

Hva vil du gjøre?

Hva gjør du bare fordi du vil det?

Leave a Reply

