Etter milliarder av år med naturlig utvalg er det snart tomt, og alt vi står igjen med er

IMGP0024

dårlig utvalg.

For eksempel temaet førstebestigninger: I helgen begikk meg min første jomfrurute, som var såppas myk at jeg ville kalle den for “Sva-lala” – uten å få mye gehør for det. Navnet ble “Meteorsvaet”, og hele beretningen om den eventyrlige ferden finnes her. Advarsel: Det er skrevet på nynorsk.

meteorsvaet

Jeg sier ikke at det var dårlig. For det var det ikke.

Åkke som kan det alltid finnes bedre, og det er utrolig hva man får øye på når man

IMGP0119

padler rundt mellom to fjell, ser på sauene og hører på lyden av vann mot plast, og tenker på

 

– for plutselig får man øye på nok en bit fjell som sikkert ikke er begått, og bare :O :O :O DEN HAR JO ET RISS!

IMGP0128

Så nå trenger vi masse fint vær, og jeg trenger å øve. Masse.

Leave a Reply

