Deep water solo ice climbing.

Det er noe med å gå for det, selv om en overveiende sannsynlighet peker i retningen “du kommer til å falle. du kommer til å feile”.

Feiling – et ord jeg valgte kun for alliterasjonen; det å ikke få til noe man prøver på – er skremmende nok i seg selv. Lærerikt og spennede ja, men en smule ubehagelig åkke som.

Kombiner dette med det innebygde instintet “jeg vil ikke falle ned fra fjellet og dø”, så får du frem en feighet og evne til klamring som kun aper kan overgå.

20140323_123502

Jeg har aldri vært borti en sport som går så direkte på psyken. Det er ikke det fysiske aspektet som er hardest, det er det mentale.

Derfor er det noe forbanna møkk, og derfor er det avhengighetsskapende.

20140327_173409

Kanskje jeg holder på å venne meg til at det ikke er noen vits i å prøve mer enn halvhjertet, for jeg kommer jo til å flyyyyy nedimella uansett.

Hvis en person (som er laget av atomer) studerer atomer, er det egentlig bare atomer som studerer seg selv.

Hvis jeg (som per definisjon er en del av universet) er selvbevisst, betyr det at universet er selvbevisst.

Er det en inneboende egenskap universet har, eller er det noe vi tilfører det?

Jeg er universet som opplever seg selv – stol på meg, jeg er fysiker.

20140322_141520_10

Leave a Reply

