Söte ord til dårlig holdning

Noen. ganger.

er det så forbanna jævla kjipt å buldre. Stryk buldre; TRENE. Noen ganger. Er ræva mi for tung for armene mine og

og

jeg faller av veggen før første flytt, med et

– ikke et dunk –

et “plaffffhh”, som er lyden av superrompa som treffer bakken fordi den ikke ble holdt oppe av underarmer og kjernemuskler.

plafffh. og der sitter jeg og HATER alt som heter kropsmasse, gravitasjon, trening, mat, motivasjon og ikke minst fåkkings duster som får det til, og får det til å se så sykt enkelt ut.

Gå bort, alle sammen, nå skal jeg være sur. Og tråkke rundt på tur med musikk på øra og dårlig holdning i HELE KROPPEN TENK.

20140302_133032
og det er da, når alt håp er ute, at man bare må ta seg en kråkebolle og komme seg ut. Ta en kopp te, komme over holdninga og prøve seg på en faktisk vegg, for det er de som teller.

Men SÅ ER ALLE DE OVERKOMMELIGE RUTENE VÅTE, og så kommer jeg meg faen ikke opp de tørre rutene fordi JEG KAN IKKE KLATRE og ræva mi veier for mye og fingrene er kaldte og tærne frosne og åååååååååh

20140302_133559

sånn føles det. takk for illustrasjonen, kjære du.

Så DA.

Ja, DA altså. Da er det bare å distrahere lillehjernen og storehjernen (hereafter referred to as lillehjernen i dvaskekroppen) med.. söte ord.

Tenk på  ‘skavl’ – det klinger jo helt grusomt. Bare si det høyt til deg selv, så merker du at det jo egentlig ikke er liv laga. På tysk heter det ‘Wächte’. Hvis man snakker om skavler i høyfjellsområdet, heter det Gipfelwächtel. Åh, jeg kan bli betutta av mindre 🙂

Og så har vi terningkast: Würfelwurf. Hellesnusken ❤ og vinneren: Glühwürmchen, som er disse små insektbeistene som lyser i mørket.

Jarru… Om jeg ikke kan klatre, så kan jeg i alle fall et språk med en drøss søte ord. Det er bare å godta, selv om jeg vet at 50% av alle nordmenn hater tysk, og omlag 49% er redde for det.

DSC_0529 (1)

Wiiii – fake it until you make it! – flaks at jeg har en sovepose å ligge i siden jeg IKKE KAN KLATRE FORDI jeg er så tung som en Eisbärchen 

tier-baby-eisbaer-geolino-gross

men ikke like søt som en. Håper vi får se Eisbärchen

Kart, Newtontoppen (1)

Leave a Reply

