Helvette fryser over.

Jeg VISSTE det! Vi trenger helvetesuker (eller bare -perioder) fordi vi har det så lett med tilværelsen. Vi suller gjennom livet uten virkelige problemer, så for at vi ikke skal ende opp med å skape egne tulledramer, må vi utsette oss selv for grusomme påkjenninger, og kjenne at vi LEVER litt.

Chassi blogget om det først, men jeg hadde korkje tid eller dekning, så det er min unnskyldning.

Capture

ja, klokken var altså 08:noe idet bildet ble tatt, og det ser ut som jeg er i fåkkings antarktis. Sov med lue på i dunsoveposen og våknet kl 05 av at jeg frøs og var sulten. Kroppen min bare HALLO, VI ER I POLARE STRØK OG MÅ ERNÆRE OSS DERETTER selv om vi bare var få timer unna Bergen.

20131110_065350

it’s funny because it’s true. jeg spiste til klokken 06 og sov noen timer til.

Annonsering: JEG plager meg selv ved å venne meg til kulde i MELLOMSESONGEN. Det er så hard man kan bli. (selv om man egentlig liker det. dødshardt.)

så da, liste over ting vi gjorde bra

Bragder

  • Teltplass var lokalisert og aktualisert FØR solnedgang

20131109_154957

du tror det kanskje ikke, men det var første gang. Jeg ante ikke at teltpluggene mine er rosa.

  • Selv om alt var vått og deretter frosset, var bålet på plass FØR middag

20131109_155825

jeg er ingen bålekspert. Jeg vil ikke engang karakterisere meg selv som nybegynner. Bragden min er altså at jeg ikke dro alene, men hadde med noen som har ikke bare solid bålkunnskap, men formidlingsevner av en annen verden.

gå og hent pinner som sier knekk når du knekker dem.

dette var den enkle versjonen. etterhvert som det ble varmt ble jeg klar for visdom som:

Kvae lukter og er lett å identifisere. Det er fult av terpentin, som brenner lett. Furu har masse av det, gran funker også. Gamle trær er best.

Jeg bare “lett og lett, ja”, men det er IKKE tull. Vi fikk full fyr ved hjelp av én fyrstikk, og ellers det som grodde eller var dødt rundt teltplassen.

20131109_191903

tenk så kjedelig det hadde vært i fire timer ettermiddagsmørke uten bål. huff.

  • vi hadde pakket ferdig og gikk videre TIL SOLOPPGANG. snakk om å få tidlig fart på dagen.

20131110_094019

så, hvis man skal plage seg selv med ekstremuke nå da… (jeg stjeler hos Chassibassi igjen)

– Opp klokka 05.00 hver morgen <- det er jo ikke vanskelig
– Vær i seng klokken 22.00 hver kveld <- det skjer av seg selv hvis man står opp 05:00
– Vær ekstremt hardtarbeidende, fokusert, bevisst og pliktoppfyllende hele uken <- denne er så vag og relativ at jeg som fysiker velger å tro at jeg lever den ut hele tiden uansett.
– Ikke bruke sosiale medier <- betyr det ikke tulleblogge? Jeg har ikke Facebook, men greit, da blir det bort med bloggen i ei uke. (ikke gråt. plis)
– Sms, telefon og e-post til venner i arbeidstiden er forbudt <- ok. DA BLIR DET STILT FRA MEG 07-15 OKEI?
– Trene 15 timer på en uke <- er ikke det helt vanlig?
– Spise utelukkende sunt hele uka <- hva er sunt for noe? På polen er pemmikan kjempesunt. På treningssentre teller sikkert polarbrød som usunt.
– Ikke se på tv eller tøysesurfe <- jeg har ikke tv så det skal gå greit.

eh… game on.

Leave a Reply

