Hvitt.

Jeg skal på skitur.

Ja, jeg skjønner at du vil det, men altså… det sner ikke.

Det er faktisk et ordentlig godt poeng. Gir det mening å pile opp på en topp der det kanskje har snedd litt, og så ende opp med å forbanne den lille snøen som sniker seg inn i skoene og gjør det klin umulig å bevege seg fremover?

IMG_7368

nei, det gjør ikke det ass.  Trikset er å nyte det man har, for jeg vet jo at i mars kommer jeg til å spinne rundt og late som det er sykkel-/klatre-/BADEsesong, og angre på at jeg bare tenkte på snø da det var bart.

Så hva har vi nå? Jo, vi har jobb, for det er midt i uka. Jobb er totalt relativt, og poenget må være

  • inntekt
  • fremtidsrettet / bærekraftig
  • givende, hhv inspirerende

Disse pilotene sier jo at if you love your job, you’ll never have to work a day in your life, og så skriver de det på et bilde av en cockpit i solnedgangen over Himalaya ellernoe.
Går det an å være happy som en regnbuefarget enhjørning hver dag?

jeg hadde nok blitt deppa om jeg ikke hadde en jobb. men jobb, du, det er ganske relativt.

20131007_183040 20131007_170343 20131007_183059

nevenyttig. Dét er stikkordet. (og FYI skal interiør være hvitt, since lately.)

I går var jeg på SATS for å løfte vekter med ullsokker og Aclima, og headsetet mitt hadde som vanlig ikke nubbekjangs imot instruktørene som hylte og skreik om FORTERE og MER og SNART FERDIG og jeg tenkte mer på “ha/un må være et mareritt i senga” enn “for en givende jobb.” (å neiiii, nå håper jeg ikke jeg tråkker på noen tær her)

forresten, hva i huleste er dette:

20131007_19430020131007_194310

(du har så rett; det er en chirimoya. utover det er jeg blank.)

I går skrev Aftenposten om ei flott dame som sitter i Australia og tegner og skriver om fantastiske Norge med sine fabelaktige nordmenn

20131014_201937 I’d tramp across the mountains
with a turkopp tied to a pack,
sturdy leather boots on,
& norrøna upon my back.

Please my dear Norwegians,
care for the land in which you hike,
for it’s unique and beautiful & majestic,
nowhere will you find any alike.

og jeg synes hun skriver så pent så, men:

1) Hvorfor sitter hun fremdeles i Australia?

2) Hun tar kanskje bittelitt hardt i. Man kan ikke leve på bare norrøna og turkopper

3) vi ser jo veldig lite av den snøen jeg nevnte tidligere da

20131013_154352

OG 4) ikke alle nordmenn er så uendelig kule.

Capture

Leave a Reply

