skålatårnet

Eller: if the snøw doesn’t come to you, you must go to the snøw.

Pakk the lompe and and the brunost and the gombe


h
urra for Gløppen!

og føl på jeg-går-langs-evig-snø (isbre) kjensla.

20130928_153958

Åh, tenk folk som ikke får oppleve dette. Heldige er de – som ikke vet hva de går glipp av.

Ser du den toppen der borte på andre siden av breen? Vi brukte fire dager på å gå hit.

Slutt å overgå meg. Skulle ønske jeg var med.

20130928_155002

Jeg har begynt å tenke på gnagsårene jeg skal få, og hvordan jeg skal teipe føttene. Og hvor mye jeg skal fryse:D

20130928_164959

for ja, jeg skal fryse. Jeg er nemlig ikke laget av det samme som … de som ikke fryser,

20130928_165015

Hva er det som gjør at man sitter der og hutrer og er steike lykkelig? (feel free to bytte ut ‘man’ med ‘jeg’, jeg vet slettes ikke om det er mange som har det sånn)

Peisen har det i alle fall sånn

Eg grev ned min eld sent om kvelden
Når dagen er slutt
Gud gjev min eld aldri sloknar ut

20130928_145721

Universet er evig. Fra mitt perspektiv gjelder det samme for isbreer.

Helt stilt og tomt og totalt ikke meningen at vi skal være her. Men det er vi. Vi vandrer og lever og grubler og filosoferer og elsker, gjør vi ikke?

Jo.

20130928_184133

Lenge har jeg vært overbevist om at jeg aldri tenker så klart som når jeg er på fjelltur

men nå begynner jeg å lure på om det er i disse deilige øyeblikkene jeg bare blir totalt bedugget.

Leave a Reply

