stein-gal

Se på den: 20130821_095734

Og den jeg tegna: 20130821_102003 Likner det?  Visst gjør det det.  Det samme gjelder dette: 20130821_152426 ALT likner, fordi alt henger sammen (og fordi det er ulike måter å se på nøyaktig det samme). For å skjønne det store bildet må vi forstå detaljene, og menneskets største bragd og byrde er NYSGJERRIGHET, kun tangert av evnen til å tenke analytisk. Det er så mye vi kan gjøre, jeg vil gjøre, jeg blir helt svimmel. Se, vannet er litt sånn Besseggen-grønt: 20130819_173039 – vet du hvorfor?

– sikkert en isbre

– …

– jeg kødder. Det er fordi trærne har farget av

-.-

Siden Inga kan spansk, kan hun se på denne siden i to sek, og fortelle oss alt som et å vite om veggen: 20130821_083545   Mmm! 🙂 alle bør ha en Inga. SnublInga.

Forresten, sjekk shallow marine depositional environment da:

20130822_151323

Ikke sant det ser litt ut som snø? Men ja, over til snø. Denne listen synes jeg er veldig søt:
http://www.mendosa.com/snow.html

Særlig

  • Talini = snøengel
  • Shiya = snø i skumring
  • Truyi = snøras
  • Tla = vanlig snø
  • Tlapa = puddersnø
  • Kayi = driftende snø
  • Hiryla = snø i barten,  og aller best:
  • Dinliltla = små snøklumper i huskypels 🙂
Leave a Reply

