VOI VOOI

høyt oppi fjellet

tenker bare på ‘hvor er vi, hvor skal vi?’, og i overført betydning er det jo dét livet handler om også.

IMG_1560

når det er så mye dis og skodde at man må sette kompasskurs for å finne frem selv om stien er T-merket, og det ikke hjelper å finne et VATN på kartet, for man har jo ikke 5 meter sikt uansett.

IMG_1559
sikringsbu / skoddebu / bikkjebua. Jeg har faktisk aldri sovet på ei DnT-hytte. inn i bikkjebua med seg, Inga!

når man kommer frem til hytta kl 23, kaster innpå jædersylte og makrell på polarbrød, tenner i peisen, henger klær til tørk og sovner før klokka er 23:03

når man så blir vekket av en husky som synes det med peisfyring til den store gullmedalje var aldeles unødvendig, og vil soveuteeee

når man våkner og ikke aner hva klokka er, og mobilen uansett ikke har korkje strøm eller dekning, og meninga med tilværelsen er å komme seg dit man skal, vite hvor man er, spise, holde seg varm og tørr

ja, da tror jeg at jeg føler meg religiøs.

1064875_10151670497580939_143127839_o
oh lord, meninga med LIVET! en T!!

og så sangen da: (hoho, syng med nå)

og så alle de rare tingene som skjer:

Ramadan begynte på torsdag. Jeg har mange kolleger som er muslimer (ja, flotte, fredelige mennesker som fungerer ypperlig i samfunnet og bidrar mer enn selv mange nordmenn. så var det avklart.) En av disse, som kanskje er litt glad i mat og mindre glad i trening, sa “dieting is hard. Ramadan is easy”. Nå for tiden går sola sånn at han får spise mellom 23:00 og 03:00.

en av kontorkompisenene mine dro til Dubai for Ramadan, for der er det flere som faster, det lukter ikke mat overalt og det er air condition inne. Han trives best inne.

(hvorfor være ute, lissom? En gang inviterte jeg og ei venninne gjengen på fisketur, for å gi dem ei lita innføring i norske utendørsaktiviteter som ikke nødvendigvis er slitsomme og småfarlige, men det falt ikke på god jord… “Sit around outside?!” “hunt dirty food?” “but what will you do with the fish?” “I WOULD NEVER KILL AN ANIMAL”. Arrait, la oss bare fortsette å møtes inne da.)

men ja, når jeg ikke henger med folk inne sørger jeg for å være ute. Jeg kjenner at jeg er i en løpeperiode for tiden. Det er litt uunngåelig at det er en løpe-i-regnet-periode, siden jeg, ja, bor i regnet.

Les denne: http://theoatmeal.com/comics/running

bare gjør det.

jeg greier ikke helt å identifisere meg med så mye der, annet enn hu dama som er hysterisk glad i spinat. dessuten er det ingen fare for at jeg løper mer enn 10 km av gangen. altså: ingen.

flere rare ting:

naturlig første reaksjon: er det SÅNN han ser ut?? :S

ok, hade.

IMG_1563

2 thoughts on “VOI VOOI

  1. Aller helst skulle jeg vært på tur med deg, tenker jeg når jeg leser sånt som dette. Takk for nok et nydelig innlegg! Man blir inspirert til både å bli din beste venn og til å gå i fjellet! 😀

Leave a Reply

