blåis og tunge

Inga savner visst ALT man kan gjøre ute. f.eks. å være sulten, sliten, våt og ha gnagsår.

20130706_121115

“åå jeg vil stå på skiii”

“nå? det kan du vel”

“jamen jeg har ikke FERIE så jeg kan ikke dra til alpene”

“nei, men du kan vel dra til Fonna”

“say tha who?”

“Folgefonna. Isbre. <- smelter ikke. Det finnes et sommerskisenter der”

“åherregud<3”

http://www.folgefonn.no/klubber/alpint

Vet du hva det er?
Det er en nedoverbakke av is hvor det visst gror tome energidrikk-bokser, med tilhørende heis og et skur i bunnen. Nøkkelen til skuret har eierne gitt til en gjeng svenske ungdommer som løper rundt og spiser fika og smörgås.
og dett var dett.

20130705_142049
scheptisk.

Flaks at vi hadde tenkt oss på tur opp Trolltunga også, for det var så fint at det fiksa hele inntrykket.

20130706_124446
Geologisk sett kan den der greia falle ned når som helst. Men vi er petrofysikere, så da går det bra.

for ikke å snakke om solskinnsfølget vi møtte på vei ned

20130706_151643

som ga superpedagogisk kurs i hvordan sette opp telt, ved først å demonstrere hvordan det ser ut hvis du skulle, say.. sette opp ytterteltet på vranga eller noe sånt.

Så ja, hvis du vil besøke Fonna for skiing, gåing eller slakklining

20130705_173351

vil jeg anbefale å stikke innom turistinformasjonen for hysterisk god lokal snacks, en hyggelig prat og litt oversikt:

20130705_165425

og kanskje en liten gåtur dagen etterpå, fordi bevegelse er det beste imot stølhet (neida, jeg bare tulla. Det aller beste er mat. men så kommer nok bevegelse.)

20130707_065858  dumdidum, oi, masse dikt. didum. 20130707_072625

jah.

jeg ELSKER mandager <3<3<3<3<3<3 mindre enn TRE

8 thoughts on “blåis og tunge

  1. Hei, Superinga!! Åh, så godt å se deg! Det var den beste lille lunsjen jeg kan huske – det skulle bare mangle at vi sto for underholdningen!

    Veldig morsomt at folgefonnatrekket var drit. Da trenger jeg ikke prøve det.

    Høve next time!

  2. Fint design du har fått! Som om du har kommet ut av solskinnsskapet eller noe. Neida, jeg var ikke emo, jeg var bare kunstnerisk anlagt. 😉

  3. oi wow, fire kommentarer på 3 minutter. Og du tror at jeg går raskere enn du i fjellet? Tviler på det ass.

    Men ja, solskinsskapet! mer som i: gått inn i det. nå kan jeg være bitter og inneslutta uten at noen merker det, fordi et eple drar et morsomt ordspill. Og vet du hva det beste er? Jeg har endelig tatt i bruk strumke.com! \o/

    Og ja, Høve… skal vi etablere et sted (og kalle det Høve) på en knaus ei helg i høst? 🙂

Leave a Reply

