Relaxation

Mindfulness relaxation is a type of meditation based on the concept of being “mindful,” or having increased awareness, of the present,

up to this point I agree with Wikipedia

It uses breathing methods, guided imagery, and other practices to relax the body and mind and help reduce stress.

but here no longer. For me it obviously uses sleep (not much, but high quality), dirt, sand, the ocean, books and absence of internet connections and mobile phones. [yap, this blog post is going to ruin  everything]

let me just recommend (yet another) book. The following is the best book I have ever read which discusses how we see ourselves in others and how partnership can only really work if we are willing and able to discover as well as expose our weaknesses.

It is called Amarse con los ojos abiertos, the English title is  To love with eyes wide open.

Enamorarse es amar las coincidencias y amar es enamorarse de las diferencias

In Spanish they don’t say “I dream of you”, but Sueño contigo, which means “I dream with you”. (:

6 thoughts on “Relaxation

  1. Åååh, så mye gøy du har oppdatert med i den siste tiden 😀

    Jeg får bare ta en oppsummering av alle mine feedbacks på alle blogginnlegg siden sist gang jeg rakk innom:

    Rundt det å slappe av og ikke “gjøre noen ting” vs. intellektuelle utfordringer and stuffs: JEG ER SÅ ENIG! Jeg tror absolutt at noen vil angre på å ta en jobbmessig grind mot det å gjøre noe hjemme, men ingen vil, noensinne, angre på at de har lært noe, utforsket nye ting, blitt smartere.

    Also: en allmenn etikk og moral, er det mulig å trekke ut noe som er objektivt bedre enn andre ting, kjempegøy! 😀

    ALSO: optimistic bias ❤

    ALSO: Fantastisk innlegg om kroppen

    AAAALSO: GRATULERER MED A! HURRAAAAA

    !!!!1111

    Elsker at du har begynt å blogge igjen 😀
    (og takk for boktips, denne sommeren skal det leses!)

    • Oioioi, så mye fint på en gang! ^^
      den første kommentaren din fikk meg til å tenke på den absurde forestillingen om noen som ligger på dødsleiet og sier “jeg skulle jeg hadde tatt mer oppvask” :p heehehe
      Så artig å høre at du også skal lese mye i sommer. Her slukes bøkene som brød&alioli, så du må gjerne komme med boktips hvis du skulle lese noe uunnværlig:)
      Ha en herlig sommer, husk å spise masse mager kesam med sukrin.

  2. Jeg forsøker å finne et sted hvor jeg kan kjøpe boka (på engelsk, er rimelig lite brukelig på spansk), men det viser seg å være en utfordring. Vet du hvor det er mulig å få tak i den?

Leave a Reply

