Ekte kjærlighet :-)

takk, takk, TAKK, kroppen min!

Takk for at du er frisk.

Takk for at du gir meg overskudd til å gjøre hva jeg vil.

Takk for at du bærer hodet mitt rundt på forelesninger og konferanser.

Takk for at du bekjemper sykdommer, tåler vaksiner og gidder å overleve på all mulig rar mat.

Takk for at du bygger muskler når jeg løfter vekter og spiser protein, og takk for at du fungerer på hermetikk og pasta i ørkenen i Afrika.

Takk for at du gir meg nytelse, at du sover og lar meg slappe av når jeg trenger det, og har energi når jeg trenger dét.

Kan du gjøre følgende:

Klatre

Løpe
Svømme
Dykke
Ta fly
Kjøre bil
Sitte i ro
Ligge og slappe av
Ha sex
Stå rett opp og ned
Stå på tå
Løfte vekter
Legge hodet i hendene og sukke
Puste dypt
Bli andpusten
Stumpe kråke
Rulle ned gressbakker
Tøye og bli mykere
Trene kondisjon og få bedre utholdenhet
Løfte vekter og bli sterkere
Spise mer og gå opp i vekt
Spise mindre og gå ned i vekt
Jobbe hardt og bli sliten
Bli frisk om du skulle få en infeksjon eller knekke noe
Bli solbrent
osv osv

Hvis du kan gjøre disse tingene (om du vil), betyr det at kroppen din ikke bare ikke hindrer deg, men faktisk MULIGGJØR ALT MULIG for deg. Verden er åpen for deg, fordi du er frisk og fungerer.

Du kan nyte livet fordi kroppen din er FRISK, god, gjør alt den kan for deg og alltid kommer til å gjøre det.

Det eneste kroppen din trenger for å fungere er litt love and care, og så er dere verdens beste venner, og den vil kun ditt aller, aller beste.

Vi har all grunn i verden til å ELSKE kroppen vår hemningsløst.

Takk, kroppen min, for livet ❤

gjenta etter meg:

JEG ELSKER KROPPEN MIN

4 thoughts on “Ekte kjærlighet :-)

  1. Kroppen vår er fantastisk! Blir bare mer og mer imponert jo mer jeg leser i cellebiologiboken, får lyst å gi meg selv en god klem:)

Leave a Reply

