Stimuli, du.

Morn.

 

Estenstadmarka er flotte greier.

nytt kosemateriale:

Hipp hurra

Intellektet er et snodig fakultet, jeg blir ikke klok på meg selv.

Hva er meninga med livet for oss utskudd som ikke har som hovedmål å formere seg?
Bare at jeg stiller det spørsmålet tyder jo på at det ikke er mulig å bare følge instinktene og se hvorhen det bærer, for hvis ikke formering var vår største drivkraft, hadde arten vår forsvunnet for lengst.
Vi tilhører den eneste arten som evner å videreføre kunnskap til nye generasjoner.
— hvilket later til å være grunnen til at vi dominerer på planet Earth.
gjør vi dette instinktivt?
hvis ja, er den påstanden jeg kom med tidligere ugyldig. Hvis ikke, må det bety at vi klarer å tilegne livene våre mening utover det vi evolusjon krever av oss. takk og pris.

hvis vi bare er en intermediær tilstand av ureint karbon, har livet (hva enn det måtte innebære) ikke noe mer mening enn å gi oss glede. og hva som gir oss glede, er opp til oss å finne ut for så å skape. Ok, I can do that.

2 thoughts on “Stimuli, du.

  1. “hvis vi bare er en intermediær tilstand av ureint karbon, har livet (hva enn det måtte innebære) ikke noe mer mening enn å gi oss glede” – For en fantastisk setning, meningen med livet er nok bare å gi oss glede, og bør ikke kastes bort på bekymringer=)

    • Så fint at du likte den! 😀 Det er kanskje ikke det aller, aller dypeste jeg har skrevet i hele mitt liv, men jeg mener likevel at det er helt sant! 🙂

Leave a Reply

